Wednesday, June 9, 2010

Zoom-A dan Pekan Digital

Pagi ini saya berbincang dengan Nordin dan Rosda. Saya tanya apakah yang paling menyeronokkan kepada pelajar sewaktu kem sains minggu lepas? Nordin kata budak seronok belajar guna Zoom-A. Rosda menambah, ramai yang tidak mahu keluar dari makmal komputer walaupun masa rehat. Mereka kata tidak pernah belajar guna program ini.

Saya sudah nampak satu peluang baru. Saya mencadangkan agar kita gunakan kelebihan yang ada. Kita gabungkan Pekan Digital dan Zoom-A. Mereka berdua bersetuju. Langkah pertama saya mahu tahu sejauh makah jangkauan capaian internet Pekan Digital ini? Tanpa membuang masa saya bersama Nordin, Rosda dan Budin membawa komputer masing-masing, kami menaiki kereta menuju kawasan lapang di hadapan bangunan bangunan UMNO Pekan. Kami berpecah. Saya di bawah pokok. Nordin di kawasan pentas. Rosda di dalam kawasan legar bangunan UMNO dan Budin di tepi jalan masuk. Kami menghidupkan komputer masing-masing dan cuba mencapai internet. Hasilnya sangat membanggakan, capaian internet sangat laju.

Selepas berbincang, kami mencapai kata sepakat untuk mewar-warkan Zoom-A di kawasan sekitar bandar Pekan ini.

Isnin, 21 Jun 2010 ini, kami akan beri taklimat kepada GPK dan guru penyelaras Zoom-A di PKG Pekan, seterusnya tanggal 24 Jun 2010, jam 3-5ptg, kami akan memulakan program Gerak Gempur Zoom-A bagi Kelompok Bandar.

Perkara yang baik tidak boleh dilengahkan.

2 comments: