Wednesday, March 10, 2010

Laporan cikgu AZAMUNAH BT BAKI tentang PROLIT di SK Kota Perdana

Saya bersama pegawai di PPD, JK Panitia BM Daearah Pekan, GB dan guru BM sekolah rendah di Pekan, guru SMKA, guru SMK Chini dan fasilitator tingkatan enam SMKA dan SMKC seramai 98 orang sedang menggerakkan PROLIT BM hingga semua murid tahun enam 2010 boleh membaca dan faham, boleh menulis membina ayat dan mengeja dengan betul.

Kali ini saya ingin memetik laporan cikgu AZAMUNAH BINTI BAKI dari SK Kota Perdana. Seramai 23 orang murid terlibat, semuanya anak orang Asli. Kami sayang kepada mereka. Berikut ialah sebahagian daripada laporan cikug AZAMUNAH.

Seramai 7 orang fasilitator dari SMK Ahmad hadir dibantu oleh 18 orang guru SK Kota Perdana untuk memastikan kelancaran program. Kehadiran pada hari itu ialah 23 daripada 30 orang iaitu 77%. Ini kerana 6 orang pelajar SK Runchang tidak hadir pada hari kedua program dijalankan. Murid SK Kota Perdana kekal seramai 21 orang.
Program PROLIT pada hari itu dipantau oleh En.Mustapar Bin Kechik. Sepanjang program pelajar sungguh seronok kerana fasilitator bijak menarik minat pelajar dalam memberikan tumpuan sewaktu sesi pembelajaran dijalankan. Pada sesi terakhir pelajar meminta fasilitator terus kekal mengajar mereka. Hakikatnya mereka benar-benar berterima kasih kepada fasilitator yang sanggup datang dari jauh untuk memberikan bimbingan dan tunjuk ajar kepada mereka. Sebelum pulang sesi bergambar bersama guru besar dijalankan sebagai tanda kenang-kenangan. Kepada fasilitator dari SMK Ahmad terima kasih diucapkan atas sumbangan bakti anda membantu anak didik SK Kota Perdana sepanjang Program PROLIT dijalankan. Terima Kasih Daun Keladi, Ada Masa Jenguklah Kami.
Sumbangan cikgu AZAMUNAH BINTI BAKI, ketua Panitia Bahasa Melayu SK Kota Perdana

No comments:

Post a Comment