Tuesday, May 4, 2010

Beri motivasi 30 minit kepada murid SK Chini Timur 1 dan SK Chini Timur 2

12.15th, 4 Mei 2010

Selepas mesyuarat dengan JPA di Felda Chini Timur 3, cikgu Radzi (GB SK Chini Timur 2) beritahu bahawa murid darjah enam dia dan murid SK Chini Timur 1 seramai 132 orang sedang mengikuti kursus motivasi anjuran Felda. Beliau mempelawa saya untuk hadir. Saya terus setuju tetapi mahu bercakap 30 minit kepada murid.

Saya bercakap jual Prinsip JSB bermaksud jawab sampai betul. Untuk mencapai JSB termakna kita mesti teliti dan buangkan sikap lebih kurang. Untuk mencapai JSB kita mesti buat pembetulan. Untuk mempastikan pembetulan itu betul, kita mesti berani bertanya guru, berbincang dengan kawan atau merujuk kepada buku. Guru mesti semak kerja pelajar dengan pantas, suruh murid buat pembetulan.

Akhir sekali sewaktu makan. saya minta cikgu Mohd Zain dan cikgu Radzi terus ulas Prinsip JSB kepada murid masing-masing. Saya juga menanyakan program bacaan waktu pagi? Kedua-dua mereka mengatakan ada melaksanakan program DEAR itu. Saya minta mereka hantar laporan kepada PPD melalui e-mail yahya104@gmail.com .

Bukannya susah untuk mencapai kecemerlangan, GB, guru dan murid jalankan tugas masing-masing bersungguh-sungguh dan teliti.

Saya lihat persediaan dan kesepakatan SK Chini Timur 1 dan SK Chini Timur 2 patut dijadikan contoh.

No comments:

Post a Comment