Thursday, April 1, 2010

Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Pekan kali ke-39 tahun 2010 paling meriah dan sengit.

Syukur, sebentar tadi tamat majlis yang meriah dan paling istemewa. Sekolah-sekolah mengambil bahagian bersaing sengit. SHAH dan SMK Pekan berbeza satu emas sahaja. SHAH dapat 16 emas sementara SMKP dapat 15 emas. Tahniah SHAH berjaya mengekalkan kejuaraannya. Tahniah juga kepada SMK Pekan yang tercicir satu emas sahaja. Perjuangan tahun 2011 mungkin milik anda? Sekolah-sekolah lain juga menunjukkan penampilan yang hebat juga, jauh lebih hebat dari tahun lepas. Acara perbarisan juga makin kemas, kebanyakan pasukan kelihatan berjalan segak dan berpakaian sukan yang bergaya. Tahniah kepada SMK Tengku Abdullah berpakaian segak serba biru menang acara perbarisan terbaik. Namun begitu ada beberapa pasukan yang kelihatan amat sederhana sekali. Ada ahli pasukan kelihatan malu dan menutup muka, sungguh simpati dengan mereka. Macam hari rayalah, anak orang seba baru tetapi anak sendiri pakai baju usang aja, apa perasaan ibu bapa? Kalau pengetua hadir tentu terasa hiba.
Walaupun banyak cabaran, guru dari sekolah-sekolah daerah Pekan tetap mengalas tugas dengan penuh semangat mengurus kejohanan dan melatih murid. Inilah semangat yang terpuji, terima kasih cikgu.

Majlis kali ini paling istemewa kerana dikunjungi oleh Yang Mulia Tengku Hasanal Ibrahim Alam Shah Ibni Tengku Mahkota Tengku Abdullah. YM Tengku Hasanal sanggup bersama-sama sejak awal hingga tamat. YM Tengku juga sudi menyampaikan hadiah kepada pemenang. YM Tengku Hasanal mudah mesra dengan pelajar, sanggup bergambar dengan penerima hadiah. YM Tengku Hasanal berkata mahu berkunjung lagi tahun hadapan. Kecil tapak tangan nyiru kami tadahkan. Kami sangat gembira kerana seorang putera raja sudi ikut memeriahkan acara pelajar daerah Pekan ini. Kami pendidik daerah Pekan sangat bangga atas perkenan YM Tengku yang memeriahkan lagi acara sukan ini. Inilah konsep 1Malaysia, sangat istemewa. Raja dan rakyat berpisah tiada.

No comments:

Post a Comment