Friday, April 2, 2010

SMK Inderashah Bandar lancar English Simulation Center (ESC) and English 5 minutes a day



Pagi ini saya untukkan masa dua jam di SMK Inderashah Bandar, Kuala Pahang. Sewaktu sampai, puan Umikalsum Pengetua, guru dan pelajar telah siap sedia menunggu saya di dewan perhimpunan. Saya diminta berucap dalam Bahasa Inggeris untuk merasmikan ESC dan 5 minutes. Saya bercakap dalam bahasa yang paling mudah. Bila ditanya "Who want to be a excelent student in English?" Hanya separuh sahaja yang angkat tangan, ok itu sudah cukup baik. Mungkin yang lain tidak faham soalan.

Selepas itu saya melawat bilik ESC. Masuk bilik ini mesti cakap Inggeris 100%. Inilah satu keistemewaan. Ada beberapa orang pelajar dan guru menunggu saya. Saya berpeluang berbual dengan mereka. OK mereka berani. Ini adalah satu inovasi yang patut disokong. Tahniah pengetua, GPK, guru dan pelajar semua.

Saya mahu bilik ESC ini meriah hingga akhir tahun. Saya berjanji akan cuba datang setiap dua bulan. Saya juga mahu bawa Pengetua lain melawat ESC di sekolah ini.

No comments:

Post a Comment